Toplam 13 sayfada 1 12311 ... SonSon
188 sonuçtan 1 --- 15 arası gösteriliyor
  1. #1
    Kıdemli Üye
    DeliKasif kullanıcısının avatarı

    Giriş Tarihi
    02 05 2004
    Mesajlar
    8800

    Varsayılan


    GRE (genel) sınavına girmiş olanlarla girecekler;

    nelere dikkat etmemiz gerekiyor,
    sınavınız nasıl geçti,
    kaç puan aldınız,
    örnek bir sınav senaryosu istesek ?
    tavsiyeleriniz,
    hangi kitaplardan çalışalım,
    aman bunla uğraşma sakın dediğiniz kaynaklar,
    nasıl bir strateji kullandınız, çalıştı mı, eksiği-fazlası neydi sizce?
    günde N saat mi çalışalım, günlük bir konuya mı odaklanalım?
    kabusumuz verbal için tavsiyeleriniz...

    yani kısaca: imdat !


    Adaletsizliği önleyecek gücümüz olmayabilir,
    ama adaletsizliğe itiraz etmeyi beceremeyeceğimiz bir zaman asla olmamalıdır.
    -Elie Wiesel

  2. #2
    Yeni Üye
    nausée kullanıcısının avatarı

    Giriş Tarihi
    10 06 2006
    Mesajlar
    29

    Varsayılan

    hey,
    oncelikle quantitative bolumu kolay zaten cok zaman harcama ona calisarak. Verbal a gelince kelime ezberlemen gerekiyo baya bi. Herkes kelimeler sacmasapan ezberlemek aptalca diyip duruyo ama oyle diil bence.
    Ben Q760 V580 aldim, goruyosun bi sure sonra gre kelimeleri cok da gereksiz diil bazen ise yariyo, kullaniyosun da, ne kadar cok kelime bilirsen o kadar iyi anlatabiliyosun derdini. 4000 kusur gibi bi kelime var Baronun kitabinda, onlara calis baya ise yariyo. Yalniz hergun tekrarlaman gerekir yoksa unutursun. Kapasitene bagli gunde kac kelime ezberleyebiliyosan. Neyse, hep ilk 10-12 soru onemli her iki kisimda da, o yuzden buna dikkat et. Herkesin soledigi yanlis bi kani var: Yok kelimeleri yapamazsin, o yuzden tum zamanini reading e harca bari onu yap diye. Oyle bisi yok, verbal da ilk 10 soru da reading cikmiyo gibi, zaten puanini belirleyen de bu ilk 10 soru buyuk oranda. Sorular zorlastikca anliyosun testte iyi yaptigini kolaylasinca da sictim diyosun. Kaplan ve Baron dan calismistim ben, toplam 2 ay harcadim calismaya. Zaten soyle bi durum var, kelime bilmeden test cozemiyosun. Once calisman lazim sonra test cozebilirsin. Yine soliyim, kapasitene bagli belki sana 1 ay yeticek, belki 3 ay. Bi de gercek sinav daha zor cozdugun tum alistirma testlere gore. Zaman da az gelebilir sinavda panik yapmamaya calis. Yine genel bi kani var, tum sorulara yanit vermeye calis yoksa patlar diye yalan bu da. Son bi kac soruya cevap veremesen de skorun degismez. Cok da dert etme..

  3. #3
    Üye
    wasse kullanıcısının avatarı

    Giriş Tarihi
    22 06 2004
    Mesajlar
    207

    Varsayılan

    merhabalar
    öncelikle verdiğin bilgiler için çok teşekkürler. Bence verbaldan 580 süper bir skor. 4000 tane kelimeyi ezberlediysen de helal olsun diyorum. Ayrıca Gre Bible diye bir şey var ne kadar yararlı bilmiyorum. Barronstaki kelimeler bu iş için yeterlidir sanırım.

  4. #4
    Kıdemli Üye
    DeliKasif kullanıcısının avatarı

    Giriş Tarihi
    02 05 2004
    Mesajlar
    8800

    Varsayılan


    teşekkürler nausee,

    kelime ezberlemeye sınava 2 ay kala başlıyım diyorum ben, sonra ezberlediğimi de unuturum

    bende de Barrons var, sınava yakın bir kaynak daha eklemeyi düşünüyorum buna.

    Adaletsizliği önleyecek gücümüz olmayabilir,
    ama adaletsizliğe itiraz etmeyi beceremeyeceğimiz bir zaman asla olmamalıdır.
    -Elie Wiesel

  5. #5
    Kıdemli Üye
    Kentakili kullanıcısının avatarı

    Giriş Tarihi
    11 08 2007
    Konum
    Kentucky
    Mesajlar
    1502

    Varsayılan

    ya bu dediginiz kitaplar Turkiyede mi satiliyor, adlari ve yazarlari kimler, kac paradir, ilerde bize de lazim olacak da... Olmazsa ordan getirtelim..

  6. #6
    Kıdemli Üye
    DeliKasif kullanıcısının avatarı

    Giriş Tarihi
    02 05 2004
    Mesajlar
    8800

    Varsayılan

    ben şu kitabı aldım:
    http://www.amazon.com/Barrons-...1191632689&sr=8-1


    bunun yanısıra bir de matematik kitabı var, genel tekrar ve dile yatkınlık olsun diye:
    http://www.amazon.com/Ultimate...2-1789156-5662513


    matematik oldukça kolay, fakat kullanılan terimlere tam hakim olmadığım için faydalı olacak galiba.

    bu arada kelime ezberlemeye başladım. Öncelikle Barrons'daki çok sık geçen 350 kelime listesinden ve sağdan soldan okuduğum bütün kaynaklarda geçen bilmediğim kelimeleri ekleyerek bir flash card serisi hazırladım. (bir dosya kağıdını 8 küçük dikdörgen parçaya ayırdım, herbir parçanın bir yüzüne ingilizce kelime ve okunuşunu, arka yüzüne Türkçe anlamını yazarak). 50'şerlik gruplar halinde ezberlemeye başladım bakalım. Oldukça faydalı ve hızlı oluyor. Birer hafta arayla daha önce çalıştığım kelimeleri tekrar tekrar çalışarak üstesinden geleceğim bu işin.

    GRE kaynaklarına baktığımda dikkatimi çeken bir konu şu, yabancı öğrenci ya da dili ingilizce olan yerel öğrenci ayrımı olmadığı için, kitaplarda geçen sıradışı kelimeler, sık kullanılan kelimeler tarzı listelerin yanı sıra, bizim gibi yabancı öğrenci öğrencilerin normal ingilizce kelime haznesinin de iyi olması gerekiyor.

    doğduğundan beri ingilizce konuşan biriyle bizlerin ingilizce bilgisi doğal olarak farklı. örneğin ben film izleyebiliyor, gazete makale okuyabiliyorum, okulda dersleri takip edebiliyorum v.s. ancak takıldığım kelimeler oluyor. bu yüzden galiba +1000 adet falan gündelik ingilizce kelime ezberlemek gerekiyor galiba.

    ya da ben abartıyorum..

    bu arada,

    ingilizce kelimelerin geldiği kökleri bulabileceğiniz Online Etymology Dictionary bence çok faydalı olacaktır. Ezber yapmak için değil, ama ezberlediğiniz kelimelere burdan bakıp dilin yapısı hakkında fikir sahibi olabilirsiniz. Bence bu en çok bilmediğiniz kelimelerin kökünden ne anlama geldiğini çıkarmaya yardımcı olur. Barrons'da var galiba bu konuda bir bölüm.

    Bir de kitap alacaksanız bence sınava çalışmaya başlayacağınız zaman alın çünkü sorularda değişiklik v.s. olur, sistemde bir değişiklik, düzenleme yapılır, eski kitabınızda olmayabilir bunlar. Güncel kitap almakta fayda var.

    Adaletsizliği önleyecek gücümüz olmayabilir,
    ama adaletsizliğe itiraz etmeyi beceremeyeceğimiz bir zaman asla olmamalıdır.
    -Elie Wiesel

  7. #7
    Kıdemli Üye
    Kentakili kullanıcısının avatarı

    Giriş Tarihi
    11 08 2007
    Konum
    Kentucky
    Mesajlar
    1502

    Varsayılan

    Tesekkurler DeliKasif , verdigin bilgiler bana bayagi bir faydali olacak..

  8. #8
    Kıdemli Üye
    DeliKasif kullanıcısının avatarı

    Giriş Tarihi
    02 05 2004
    Mesajlar
    8800

    Varsayılan


    Kayıt olduğunuzda (ücretsiz) sesli okunuşunu da veren İngilizce-Türkçe sözlük:

    http://www.seslisozluk.com


    Düzensiz fiillerin listesi (arama da yapılabiliyor):

    http://www.usingenglish.com/reference/irregular-verbs/

    Adaletsizliği önleyecek gücümüz olmayabilir,
    ama adaletsizliğe itiraz etmeyi beceremeyeceğimiz bir zaman asla olmamalıdır.
    -Elie Wiesel

  9. #9
    Kıdemli Üye
    DeliKasif kullanıcısının avatarı

    Giriş Tarihi
    02 05 2004
    Mesajlar
    8800

    Varsayılan



    ezberlemeniz gereken matematik formulleri ve testten once+sonrasi icin tavsiyeler:

    http://www.wtamu.edu/academic/...b/gre/before_test.htm
    Adaletsizliği önleyecek gücümüz olmayabilir,
    ama adaletsizliğe itiraz etmeyi beceremeyeceğimiz bir zaman asla olmamalıdır.
    -Elie Wiesel

  10. #10
    Kıdemli Üye
    DeliKasif kullanıcısının avatarı

    Giriş Tarihi
    02 05 2004
    Mesajlar
    8800

    Varsayılan

    tüm öğrenciler, herhangibir sınava girecekler için:

    sınav öncesinde ve/veya sırasında çikolata ya da şeker tüketmeyi ihmal etmeyin, net %10'luk etkisi var.

    Adaletsizliği önleyecek gücümüz olmayabilir,
    ama adaletsizliğe itiraz etmeyi beceremeyeceğimiz bir zaman asla olmamalıdır.
    -Elie Wiesel

  11. #11
    Kıdemli Üye
    DeliKasif kullanıcısının avatarı

    Giriş Tarihi
    02 05 2004
    Mesajlar
    8800

    Varsayılan


    İngilizce'de en sık kullanılan 3000 kelime

    Bu listeyi tarayarak sadece bilmediklerinize çalışabilirsiniz.
    Adaletsizliği önleyecek gücümüz olmayabilir,
    ama adaletsizliğe itiraz etmeyi beceremeyeceğimiz bir zaman asla olmamalıdır.
    -Elie Wiesel

  12. #12
    Yeni Üye
    tarkan_xt kullanıcısının avatarı

    Giriş Tarihi
    04 10 2007
    Mesajlar
    19

    Varsayılan

    Arkadaslar GRE icin, yakin anlamli ya da es anlamli kelimeleri birlikte ezberlemek yararli bir yontem midir? Ornek olarak, accept, admit, accede, approve, recognize gibi ?

  13. #13
    Kıdemli Üye
    DeliKasif kullanıcısının avatarı

    Giriş Tarihi
    02 05 2004
    Mesajlar
    8800

    Varsayılan


    Bu tarz kelimeler de önemli, ama ben onları sona bırakıcam..

    Adaletsizliği önleyecek gücümüz olmayabilir,
    ama adaletsizliğe itiraz etmeyi beceremeyeceğimiz bir zaman asla olmamalıdır.
    -Elie Wiesel

  14. #14

    Varsayılan

    arkadaslar GRE ne kdr onemli MA icin. ben basvuru asamasindayim, okullar istedigi icin hemen girdim hazirliksiz ve V:310 Q:680 gibi cok kotu bi skor aldim. GPA'im de dusuk 70,75/100. tek kozum tofil iyi ve dewlet bursu garantim var. (deadlinelarin cogunu kacirdigimi da ayrica soyluyum) yine de basvuru yapmaya sansimi denemeye calisiorum. cevremdeki genel intiba MA icin elimdeki dewlet bursunu garanti eden statementin butun olumsuz faktorleri oldukca minimize ettigi yonunde. tecrubeli arklar bu konuda ne diyebilirler?
    sevgiyle,
    emre

  15. #15
    Kıdemli Üye
    DeliKasif kullanıcısının avatarı

    Giriş Tarihi
    02 05 2004
    Mesajlar
    8800

    Varsayılan


    Artık GRE'ye daha fazla vakit ayırmanın vakti geldi....

    Forumlardan okuduğum kadarıyla GRE için temel kaynak olarak Barron gösteriliyor. High Frequency Word list'i mutlaka ezberlemeniz, vakit varsa ek Vocabulary çalışması yapmanız öneriliyor, tabii eğer yüksek bir puan almak istiyorsanız.

    Alabileceğiniz burs, research-teaching assistanship v.s. gibi önemli konularda karar verirken ortalamanızın olduğu kadar GRE derecenizin de çok çok önemli olduğu göz önüne alınırsa, bence gereken önemi vermekte fayda var.

    size aşağıda verdiğim kaynak Webster's Essential Vocabulary. 1500 kelimelik, yani fazla büyük değil. Ancak bizim gibi native speaker olmayanlar için olmazsa olmaz kelimelerin bir listesi bu. Örnek cümleler de içermesi son derece faydalı kılıyor.

    Yanı sıra Kaplan testleri konusunda, GRE'den oldukça yüksek dereceler alanlar dahi bu testlerde çok çok başarılı olamıyor. Oldukça ağır. Bu yüzden Kaplan testlerinde istediğiniz başarıyı elde edemezseniz üzülmeyin.

    Bir diğer çok önemli kaynak da ETS'nin kendi kitapları. Önceden sorulmuş benzer sorulardan oluştuğu için sınava çok daha yakın bir kaynak olduğundan tavsiye ediliyor. ETS fiyatı 21 dolar ama Amazon.com'dan çok daha ucuza alabilirsiniz. Kitap: GRE: Practicing to Take the General Test 10th Edition (Practicing to Take the Gre General Test). Amazon fiyatı 14.28.

    Bu da bahsettiğim kaynak: http://rapidshare.com/files/11...l_vocabulary.rar.html

    Adaletsizliği önleyecek gücümüz olmayabilir,
    ama adaletsizliğe itiraz etmeyi beceremeyeceğimiz bir zaman asla olmamalıdır.
    -Elie Wiesel


 

Konu Etiketleri

Bookmarks

Gönderme Kuralları

  • Yeni konu açamazsınız
  • Cevap yazamazsınız
  • Mesaj yazamazsınız
  • Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
  •